This is a nice opportunity for you to show off your work using this amazing, clean and minimalistic template for blogger!

Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010

SBK X review


Ενας απο τους καλύτερους εξομοιωτές αγώνων μοτοσικλέτας επιστρέφει.

SBK X: Superbike World Championship
Τελικά είναι δύσκολο να είσαι αναβάτης

Είδος: Racing Simulator
Format: PC, PS3, Xbox360
Εκδότης: Black Bean Games
Ανάπτυξη: Milestone
Διάθεση: Διάθεση: Centric Multimedia (210-6854220)
Παίκτες: 1-16
Απαιτήσεις: 2GB RAM, Επεξεργαστής 2.4GHz, HD 4GB, Κάρτα Γραφικών 128MB
Επίσημο Site: www.sbkthegame.com
Κυκλοφορία: 4/5/2010

Demo: Download
Forum: Official Topic



Εν μέσω του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike που διεξάγεται αυτή την περίοδο, η Milestone δεν θα μπορούσε να μην προσφέρει την επόμενη υλοποίηση της σειράς παιχνιδιών SBK. Μετά το 2007, αφού ο τίτλος πέρασε στα χέρια της εκδότριας Black Bean Games (τον κατείχε αρχικά η EA Sports την περίοδο 1999-2001) η Midway κατάφερε να μας προσφέρει έναν αρκετά ικανοποιητικό τίτλο, ο οποίος ναι μεν βρίσκεται συνεχώς στη σκιά του MotoGP αλλά για πολλούς είναι ικανός να σταθεί αντάξιός του. Σας παρουσιάζουμε λοιπόν το SBK X, ή αλλιώς SBK10.

Φέτος ο τίτλος κυκλοφόρησε μόνο σε PC, PS3 και Xbox 360, παραλείποντας για πρώτη φορά μετά το «reboot» του 2007 τις κονσόλες PS2 και PSP. Εμείς θα ασχοληθούμε αποκλειστικά με την έκδοση για PC.

Gameplay
Αρχικά θα πρέπει να τονίσουμε οτι σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το SBK X περιλαμβάνει δυο εντελώς διαφορετικά modes, το arcade και το simulation. Το πρώτο απευθύνεται στους πιο casual παίκτες του μηχανικόνητου αθλητισμού και το δεύτερο στους «σκληροπυρηνικούς» οπαδούς της σειράς. Αυτό όπως καταλαβαίνετε αμέσως αυξάνει την απήχηση του παιχνιδιού, μιας και τώρα πια δεν χρειάζεται να παλέυετε για ώρες μόνο και μόνο για να κρατήσετε όρθια την μοτοσυκλέτα σας μέσα στον αγώνα.

Ξεκινώντας με το arcade mode, το παιχνίδι αλλάζει εντελώς σε σχέση με το simulation που είχαμε συνηθήσει στους προηγούμενους τίτλους της σειράς. Δεν υπάρχει καμία επιλογή ρύθμισης της μοτοσυκλέτας, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο ενώ ο χειρισμός είναι υπεραπλουστευμένος στα «τυπικά»: γκάζι, φρένο, και στροφές. Όμως, ενώ θα περιμέναμε κάτι εξίσου εύκολο στην τεχνητή νοημοσύνη των άλλων οδηγών, τελικά μείναμε με το... τιμόνι στο χέρι. Δυστυχώς, ακόμα και στην πιο εύκολη κατηγορία του παιχνιδιού η A.I. του είναι εξίσου δύσκολη και επιθετική με το simulation mode. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως το παιχνίδι είναι απαγορευτικό. Με λίγη προσπάθεια, σωστές γραμμές και μια-δυο ήττες, σύντομα θα συνηθίσετε τον επιθετικό χαρακτήρα της Α.Ι. και θα «ανεβάσετε» το παιχνίδι σας στα μέτρα της. Δεν είναι κάτι υπερβολικά δύσκολο, αλλά δεν είναι και αυτό που λέμε «περίπατος στο πάρκο».

Οι βασικές επιλογές παιχνιδιού του arcade mode είναι τέσσερις. Ξεκινώντας, έχουμε τα κλασικά quick race και full championship όπου μπορείτε να τρέξετε σε έναν γρήγορο αγώνα ή να συμμετάσχετε σε ένα πλήρες πρωτάθλημα. Στο time attack τρέχετε με μοναδικό αντίπαλο το ρολόι, ενώ το «ζουμί» του arcade mode -αν αναλογιστούμε πως το full championship θεωρείται εύκολο- είναι τo story mode. Σε αυτό καλείστε να αντιμετωπίσετε μια σειρά challenges, παρόμοια με αυτά του SBK09, τα οποία αν και περιλαμβάνονται σε arcade mode, εντούτοις θα σας δυσκολέψουν αρκετά. Θα πρέπει, για παράδειγμα, να κερδίσετε έναν αγώνα ενώ ξεκινάτε από την τελευταία θέση, να κερδίσετε κάποιον αναβάτη σε 1-on-1 με χρόνο μεγαλύτερο των πέντε δευτερολέπτων ή να καταφέρετε να τερματίσετε έναν αγώνα με χαλασμένο τιμόνι ή φρένα.

Στο simulation mode τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και πολύ πιο δύσκολα. Ξεκινώντας από τον χειρισμό, η αλλαγή των ταχυτήτων γίνεται χειροκίνητα, υπάρχει διαφορετικό πλήκτρο για κάθε φρένο (εμπρός και πίσω), ενώ πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η κατανομή βάρους του αναβάτη, η οποία επιτυγχάνεται πατώντας τα αντίστοιχα κουμπιά. Ευτυχώς, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ο αναβάτης παίρνει αυτόματα την κατάλληλη θέση ανάλογα με το πως οδηγείτε. Θα χρειαστεί βέβαια αρκετές φορές να «ζυγίσετε» σωστά τον αναβάτη σας προκειμένου να κερδίσετε λίγα κλάσματα του δευτερολέπτου. Κι εδώ θα χρειάζεται προσοχή διότι με το παραμικρό λάθος, όχι μόνο θα χάσετε χρόνο και έδαφος, αλλά ο κίνδυνος να ανατραπείτε είναι υπαρκτός και πολύ μεγάλος. Ευτυχώς το συγκεκριμένο mode περιλαμβάνει τρία ξεχωριστά επίπεδα δυσκολίας της εξομοίωσης, ενώ στο τρίτο (και πιο δύσκολο) από αυτά, σας δίνεται η δυνατότητα να ρυθμίσετε το επίπεδο στα μέτρα σας, ακριβώς όπως συνέβαινε και με το SBK09.

Τα τρία βασικά modes που συναντήσαμε στο Arcade mode συνεχίζουν να υπάρχουν και σε αυτό το Superbike World Championship, με την διαφορά πως το Story mode έχει πια αντικατασταθεί από το Career mode, κάτι που κάνει το παιχνίδι αρκετά πιο ενδιαφέρον. Αφού φτιάξετε τον αναβάτη σας, ξεκινάτε την πολύχρονη καριέρα σας από μια σχετικά μικρή και άγνωστη ομάδα, με άθλια μοτοσικλέτα, φτωχό εξοπλισμό αλλά και ελάχιστες προοπτικές. Φτάνοντας και ξεπερνώντας τους αρχικούς σας στόχους, αλλάζετε ομάδες και σιγά σιγά σκαρφαλώνετε προς την κορυφή.

Όπως και στα προηγούμενα SBK, έτσι και φέτος, μπορείτε πριν και μετά από κάθε αγώνα ή δοκιμαστικό να παραμετροποιήσετε μηχανικά την μοτοσυκλέτα σας είτε παίρνοντας συμβουλές από τους μηχανικούς σας, είτε απλά κάνοντας του κεφαλιού σας! Προσοχή όμως καθώς το δεύτερο δεν συνίσταται σε νέους παίκτες!

Multiplayer
To Multiplayer mode του SBK X είναι φέτος πιο «πετσοκομμένο» από τον προκάτοχό του, αφού λείπει το Team Championship mode. Είναι όμως εμφανώς πιο βελτιωμένο αφού αφενός έχει αυξηθεί ο μέγιστος αριθμός των παικτών στους 16, αφετέρου παρατηρούνται πολύ λιγότερα crashes και προβλήματα. Εδώ σας δίνεται η δυνατότητα να τρέξετε online τόσο σε Quick Race και championship modes, όσο και σε ενα καινούριο multiplayer mode, το Time attack. Επιπροσθέτως, υπάρχει και ένα ολοκαίνουριο σύστημα βαθμολογίας, το οποίο δυστυχώς χαρακτηρίζεται από αρκετά προβλήματα.

Γραφικά
Η μηχανή γραφικών του παιχνιδιού είναι παρόμοια με αυτή των προηγούμενων εκδόσεων και δεν έχει υποστεί κάποια σημαντική βελτίωση. Οι μοτοσικλέτες και οι αναβάτες αποδίδονται με κάθε λεπτομέρεια και χωρίς παραφωνίες, ενώ η άσφαλτος έχει απλά καλό σχεδιασμό, με τον φωτισμό αλλά και την «θολούρα» της ταχύτητας να δημιουργούν μια ικανοποιητική αίσθηση ρεαλισμού. Ειδικά εφέ, όπως για παράδειγμα οι καιρικές συνθήκες, είναι φέτος πιο ρεαλιστικά, αφήνουν όμως αρκετά περιθώρια βελτίωσης. Τέλος, το περιβάλλον κάθε πίστας είναι μέτρια σχεδιασμένο και σε πολλά σημεία φαντάζει «φτωχό» και μουντό.

Ήχος
Όπως και τα γραφικά, έτσι και ο ήχος, κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με το SBK 09, με εξαίρεση την μουσική, η οποία είναι αρκετά πιο «ανεκτή». Οι ήχοι της μηχανής και των μοτοσυκλετών είναι πιο ρεαλιστικοί, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζουν. Ανά διαστήματα θα ακούσετε και περίεργους ήχους, ιδίως στο γκάζι,, ενώ παίζοντας στο multiplayer mode θα βρείτε αρκετά πετσοκομμένο ήχο, κυρίως λόγω του lag.

Επίλογος
Με την προσθήκη δυο νέων modes, μπορούμε άνετα να θεωρήσουμε το SBK X ένα πλήρες παιχνίδι. To arcade mode το κάνει πιο προσιτό στον casual παίκτη, ο οποίος μέχρι πέρισυ το απέφευγε λόγω δυσκολίας του, ενώ το career mode απογειώνει σημαντικά την αντοχή του παιχνιδιού στον χρόνο. Πέραν όλων αυτών όμως, θα πρέπει κάποια στιγμή να υπάρξουν επιτέλους βελτιώσεις στα γραφικά του περιβάλλοντος και στον ήχο.

Θετικά:
- Η προσθήκη arcade mode και career mode
- Έξυπνα challenges στο story mode
- Παραμετροποίηση επιπέδου δυσκολίας
- Αναβαθμισμένο multiplayer

Αρνητικά:
- Ελάχιστες αναβαθμίσεις γραφικών
- Το υψηλό επίπεδο δυσκολίας της Α.Ι.
- Φτωχή ποιότητα ήχου

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.4

Μια σαφώς αναβαθμισμένη έκδοση του Superbike World Championship, ιδανική για κάθε οπαδό του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Πηγή: GameWorld.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου