This is a nice opportunity for you to show off your work using this amazing, clean and minimalistic template for blogger!

Τρίτη 31 Αυγούστου 2010

Fifa 11 vs Pro Evolution Soccer 2011

Μας χωρίζουν μόλις λίγες εβδομάδες πριν την κυκλοφορία των δύο κορυφαίων εξομοιωτών ποδοσφαίρου κι απ’ ότι φαίνεται τα αίματα έχουν ήδη ανάψει για τα καλά. Pro Evolution Soccer εναντίον Fifa, σε μια κόντρα που έχει γίνει πολύ «της μόδας» τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Από τα πέτρινα χρόνια του Fifa (2003-2008) φτάσαμε στα πέτρινα χρόνια του Pro. Τώρα, η Konami προσπαθεί να ανακάμψει, όμως πριν ακόμη…σφυρίξει ο διαιτητής την έναρξη, η EA Sports έχει δείξει, με την χορηγία της Premier League και τα αποκλειστικά δικαιώματα Αγγλικού και Γερμανικού πρωταθλήματος ότι παίζει άλλη μπάλα. Η μάχη του ανταγωνισμού αναμένεται σφοδρή για άλλη μια χρονιά.

Με αριθμούς
Πριν προχωρήσουμε σε συγκρίσεις, ας ρίξουμε πρώτα μια ματιά στις πωλήσεις των τελευταίων εκδόσεων, με βάση τα στοιχεία του VGChartz.com.

Fifa 10
Playstation 3: 3.41εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.54, Ιαπωνία: 0.04, Ευρώπη-Αφρική: 2.83
Xbox 360: 2.64εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.6, Ιαπωνία: 0.01, Ευρώπη-Αφρική: 2.03
Playstation 2: 1.23εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.22, Ιαπωνία: 0, Ευρώπη-Αφρική: 1.01
Wii: 0.85εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.22, Ιαπωνία: 0, Ευρώπη-Αφρική: 0.63
PSP: 0.74εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.17, Ιαπωνία: 0.01, Ευρώπη-Αφρική: 0.56
DS: 0.48εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.14, Ιαπωνία: 0, Ευρώπη-Αφρική: 0.34

Pro Evolution Soccer 2010
Playstation 3: 2.19εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.26, Ιαπωνία: 0.45, Ευρώπη-Αφρική: 1.48
Playstation 2: 1.17εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.09, Ιαπωνία: 0.11, Ευρώπη-Αφρική: 0.97
Xbox 360: 0.76εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.1, Ιαπωνία: 0.03, Ευρώπη-Αφρική: 0.63
PSP: 0.53εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.09, Ιαπωνία: 0.2, Ευρώπη-Αφρική: 0.24
Wii: 0.35 εκ παγκοσμίως. Αμερική: 0.08, Ιαπωνία: 0.06, Ευρώπη-Αφρική: 0.21

Fifa 11: Τι αναμένουμε
Πέρυσι είχαμε το πολύ καλό και πρωτοποριακό gameplay του Fifa 10, το οποίο φέτος θα διευρυνθεί ακόμη περισσότερο με τα ατομικά χαρακτηριστικά παικτών. Ακόμη, η EA Sports είχε πολύ περισσότερο χρόνο στη διάθεσή της να δουλέψει με τα γραφικά και τα modes του παιχνιδιού. Με μία αναβαθμισμένη μηχανή γραφικών, κλείνει ακόμη περισσότερο την ψαλίδα που το χωρίζει από το Pro. Με το 11vs11 και το Be a Goalkeeper Mode δίνει την ευκαιρία στους παίκτες να γίνουν για πρώτη φορά τερματοφύλακες και επί της ουσίας ανεβάζει τους ταυτόχρονους online παίκτες σε 22.

Το Career Mode του νέου Fifa υπόσχεται μια καλύτερη εμπειρία προπονητικής σε σχέση με πέρυσι. Αυτό άλλωστε είναι και ο πυρήνας ενός εξομοιωτή ποδοσφαίρου. Όταν κάποιος παίζει μόνος του, δεν θα κάτσει να ασχοληθεί ούτε με φιλικά, ούτε με πρόχειρα τουρνουά. Θα παίξει είτε στο Manager Mode, είτε στο Virtual Pro για να ανεβάσει τον ποδοσφαιριστή του, αν έχει βέβαια την υπομονή να περιμένει να πάρει μπάλα από τους άλλους. Το ερώτημα είναι αν ο Dave Rutter θα τα καταφέρει να παρουσιάσει στο Manager Mode κάτι άρτιο, με δυνατότητα αναζήτησης παίκτη και με ένα ρεαλιστικό σύστημα μεταγραφών, με σωστές αξίες παικτών και φυσικά με ελεύθερους παίκτες.

Στα πρωταθλήματα του Fifa 11, η ενδεχόμενη προσθήκη ενός ελληνικού πρωταθλήματος θα αύξανε σε πολύ μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις του παιχνιδιού στην Ελλάδα, το οποίο παρά τα παγκόσμια νούμερα έρχεται στη χώρα μας δεύτερο έναντι του PES. Κάτι τέτοιο όμως δεν ήταν εφικτό ούτε για φέτος κι έτσι οι οπαδοί της Superleague θα πρέπει να περιμένουν ως συνήθως για άλλη μια χρονιά.

Pro Evolution Soccer 2011: Τι αναμένουμε
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Konami θα συζητηθεί λόγω των ελλείψεων που θα έχει η βάση των ομάδων της. Κι αυτή τη φορά το ξέρει καλά, όπως επίσης ξέρει ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι την στιγμή που η EA Sports κατέχει αποκλειστικότητες για τα πρωταθλήματα Αγγλίας και Ισπανίας. Άλλωστε, η ίδια έχει αποκτήσει τα δικαιώματα όλων των μεγάλων συλλογικών διοργανώσεων. Το ενδεχόμενο όμως του να απουσιάζουν για άλλη μια φορά ομάδες είναι σαφώς πιο σημαντικό. Χωρίς την προσθήκη νέων πρωταθλημάτων, η Konami θα επιχειρήσει να προσθέσει μεμονωμένες ομάδες από Γερμανία, Βραζιλία, Αργεντινή και πολλές ακόμη χώρες, ώστε να αυξήσει την βάση των ομάδων της όσο μπορεί και να προσελκύσει νέους οπαδούς.

Στον τομέα του gameplay, έχουν γίνει σημαντικά βήματα ώστε οι πάσες, οι κάθετες πάσες και τα σουτ λειτουργούν πλέον όπως πρέπει. Η διαφορά με το Fifa είναι ότι εδώ ο χειρισμός έχει πιο…arcade ύφος και η engine συγχωρεί ορισμένες παρατυπίες. Τα σουτ για παράδειγμα βρίσκουν πιο εύκολα στόχο σε σχέση με το ρεαλιστικό Fifa, ενώ γενικά η μπάρα σε πάσες και σουτ κάνει πιο αργό loading, άρα σας δίνει καλύτερο και ευκολότερο έλεγχο. Με βάση όλα τα παραπάνω, το κοινό του PES θα έχει μικρότερο μέσο όρο, ακριβώς διότι οι μεγαλύτερες ηλικίες θέλουν κάτι πολύ πιο ανταγωνιστικό. Αντίθετα, οι μικρότερες ηλικίες θα δώσουν μεγαλύτερη βάση στα γραφικά και τον σχολιασμό του αγώνα, που επιμελούνται φέτος για την ελληνική έκδοση ο Σωτηρακόπουλος με τον Θαναηλάκη.

Δύο ακόμη παράγοντες θα επηρεάσουν τις πωλήσεις του PES. Ο ένας είναι το Master League, όπου αναμένουμε πιο άμεσο σύστημα μεταγραφών σε σχέση με τα περυσινά φαινόμενα κι ο άλλος είναι το online mode. Καλό το 4vs4, αλλά το lag στους servers της Konami είναι το πρόβλημα. Αν μπορέσουν οι Ιάπωνες να μας προσφέρουν ένα ματς 2vs2 χωρίς ιδιαίτερο lag, τότε θα έχουν καταφέρει πολλά. Γιατί αυτό που πάνε να κάνουν φέτος με το Master League Online και την σύνδεση όλων των παικτών σε ένα Manager game, είναι κάτι το ανεπανάληπτο.

Τι λένε οι προβλέψεις
Αν και είναι νωρίς ακόμη για προβλέψεις, με όσα είδαμε στην Gamescom από τα δύο demo και με τον κόσμο να κάνει ουρές για να παίξει Fifa, η EA Sports δείχνει να έχει από τώρα ένα προβάδισμα στις πωλήσεις. Όσο για την ελληνική αγορά, γενικά στη Μεσόγειο τιμούν περισσότερο το PES. Το θέμα είναι όμως τι πραγματικά σας αρέσει να παίζετε. Θέλετε ένα ρεαλιστικό ποδοσφαιράκι, με σωστή βάση παικτών και την ιδανική Online εμπειρία ή θέλετε απλά καλά γραφικά, ένα Master League και μερικές αναλύσεις Σωτηρακόπουλου; Διαλέξτε στρατόπεδο. Εκτός κι αν θέλετε να παίξετε τα ποδοσφαιράκια 50-50, όπως έκανα πέρυσι. Απ’ τη μία 11vs11 με τον Virtual Pro του Fifa κι απ’ την άλλη το Online Master League. Το ξέρω ότι για το συγκεκριμένο θέμα χρειάζομαι ψυχανάλυση, αλλά τι να κάνουμε.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου